• 10.792 nieuwsartikelen
  • 162.329 films
  • 10.192 series
  • 29.833 seizoenen
  • 614.968 acteurs
  • 193.271 gebruikers
  • 8.985.462 stemmen
Avatar
 

TvMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
avatar van Jordy

Jordy

  • 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De Meter-sites hebben een nieuwe eigenaar. Na een overgangsperiode zal ik over enkele maanden geen rol meer hebben in het bedenken, bouwen, runnen en onderhouden van de sites. Ik denk persoonlijk dat deze verandering erg goed is voor de site, en de community. Ik ben erg blij dat ik de boel achter kan laten bij een partij die op een serieuze, professionele manier werk gaat maken van het (door-) ontwikkelen van de sites. Dit is voor mij het best denkbare scenario, dat het voortbestaan van de sites op de lange termijn waarborgt.

Ik run de sites inmiddels ruim 19 jaar, bijna de helft van m'n leven. Dit houdt in: bedenken hoe de sites werken, programmeren, technisch onderhoud, mails behandelen, vragen en feedback van de community behandelen, bugs oplossen, etc. Een hoop werk voor iemand met een gezin en een baan, om er even "bij" te doen. Iets waar ik steeds minder goed de benodigde tijd en motivatie voor heb. Waar het allemaal begon als hobby, is hier al enige jaren geen sprake meer van. Het runnen van de sites voelt steeds meer als een verplichting, waarbij ik het gevoel heb dat ik niet zomaar kan of wil stoppen met iets waar zoveel mensen plezier aan beleven, en tijd en energie in hebben gestoken. Er speelt bij mij al een aantal jaar de wens om de boel onder de juiste voorwaarden over te dragen aan een andere partij. Een partij die de sites en de community "snapt", ervaring heeft in het runnen van grote sites, en op een professionele manier de boel wil doorontwikkelen.

Op korte termijn zal er nog niet veel gaan veranderen. De nieuwe eigenaar wil de eerste maanden gebruiken om de site en de community beter te leren kennen. Er zal na verloop van tijd werk gemaakt gaan worden van verbeteringen en uitbreidingen aan de site, op een manier die binnen "het DNA" van de sites past.

Ik kijk er naar uit om meer tijd en energie te hebben voor andere zaken in m'n leven. Bijvoorbeeld om weer eens wat vaker een filmpje te kijken, daar begon het immers allemaal mee Ook lijkt het me heerlijk om eens op vakantie te gaan zonder 3x per dag te moeten checken of m'n sites nog draaien. En wie weet krijg ik wel weer eens inspiratie om iets compleets anders en nieuws op te bouwen.

Super bedankt aan iedereen die in een of andere vorm heeft meegedaan aan de Meter-sites. Ik vond het een heel mooi en bijzonder avontuur. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan zal ik ze proberen te beantwoorden of toe te lichten.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5103 berichten
  • 3549 stemmen

Ben benieuwd... veel plezier met / in de nieuw verworven vrije tijd en natuurlijk ook bedankt voor het opzetten van de meter-sites!

Maar zoiets als de lay-out wordt niet mee gesold, neem ik aan?


avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

  • 13429 berichten
  • 1202 stemmen

Ik ga je bericht niet liken want leuk vind ik het niet. Verandering oke. Dat je weggaat klote. Egoïsme van een mens zal ik maar zeggen (ter verduidelijking, heb het over mezelf uiteraard).

Yep verrassing en toch ook wel een schok! Zonde dat je ermee stopt Jordy. Begrip ervoor opbrengen kan ik zeker. 19 jaar aan de gang geweest met de metersites. Mijn respect heb je beste admin. Ik wens jou heel veel succes met wat er allemaal op jou pad gaat komen. Je bent creatief, handig en ruimdenkend dus dat gaat helemaal goed komen. Geniet van je vrije tijd en geniet van je gezin.

Bedankt voor de fijne samenwerking, bedankt voor het vertrouwen en bedankt voor de kennismaking met de metersites. Ze zijn een onderdeel geworden van vele mensenlevens.

Warme groet van mijn kant;

H. T.


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

Jordy een dapper besluit! Het zal niets niks zijn nadat je er 19 jaar lang zoveel tijd en energie ingestoken hebt. Fijn dat je ervoor hebt gekozen om niet de stekker eruit te trekken, maar rustig hebt gewacht op goede opvolging. Bedankt voor al het moois dat je in voor ons gemaakt hebt en voor de fijne samenwerking hier op TvMeter. Geniet van je vrijheid!


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Goed nieuws! In die zin dat ik blij ben dat er opvolging is die wil investeren.

Dank voor het oprichten van de Meter-sites, Jordy. Succes.


avatar van stinissen

stinissen (crew series)

  • 22196 berichten
  • 66749 stemmen

Esteban schreef:

Goed nieuws! In die zin dat ik blij ben dat er opvolging is die wil investeren.

Dank voor het oprichten van de Meter-sites, Jordy. Succes.

Ik sluit me hier volledig bij aan. En succes in je verdere leven


avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

  • 412 berichten
  • 1801 stemmen

Super bedankt voor je jarenlange inzet, Jordy. Je hebt zeker iets moois neergezet waar veel mensen veel plezier aan beleven, waaronder ik.

Dankzij de Meter-sites heb ik steeds weer nieuwe series, films en muziek weten te ontdekken.

Je kunt zeker trots zijn op wat je hebt neergezet.

En nu lekker genieten van je vrije tijd.


avatar van NRT

NRT

  • 800 berichten
  • 439 stemmen

Heel erg bedankt voor deze websites. Ik breng vooral tijd door op moviemeter en tvmeter. Een heel leuke bezigheid. Veel succes in de toekomst!


avatar van meter_fan

meter_fan (admin series)

  • 180 berichten
  • 84 stemmen

Beste community,

Graag stellen wij ons voor als de nieuwe eigenaar van het Meter-netwerk.

Wij zijn een relatief kleine publisher - team van rond de 12 man - dat zich al ruim 20 jaar actief bezighoudt met verschillende online titels. Ooit zijn we begonnen met de website Voetbalzone.nl, dat net als de Meter-sites ook een vrij grote en actieve community heeft. Na een overname hebben we een paar jaar geleden afscheid genomen van deze site. Momenteel zijn GPFans.com en de Kelderklasse onze bekendere titels.

Met Jordy hebben we al vrij lang contact (sinds 2011) over de Meter-sites. In eerste instantie bestond het contact over wederzijdse, algemene interesses. Als webmasters is het best waardevol om onderling te praten over vergelijkbare ervaringen. Eerder dit jaar kregen de gesprekken een wending en werd er gesproken over een eventuele overname. Jordy gaf aan dat hij de sites al een tijd niet had doorontwikkeld, wat zonde is, en dat hij mede daardoor wel openstond voor nieuwe initiatieven, en zo geschiedde.

Uiteraard danken wij Jordy voor alles wat hij heeft betekend voor de Meter-sites. En waarschijnlijk voor een aantal onder ons niet 'alleen' voor de Meter-sites maar ook voor de impact hoe sommigen het internet gebruiken in haar algemeen. Sites zoals MovieMeter

staan bij velen in een rijtje van sites welke al jaren -danwel tientallen jaren- in een dagelijks te bezoeken rondje staat. Dat is toch echt wel bijzonder te noemen.

Er zijn meerdere eigenschappen wat ons aanspreekt aan de Meter-sites. Allereerst de onderwerpen waar het allemaal om draait: films, series, boeken, muziek en games. Dit is voor een heleboel mensen interessant - om informatie over te vinden of om over te discussiëren - en zo ook dus voor ons. Daarbij vinden wij de bijbehorende community erg sterk; zowel het geven van reacties als het geven van beoordelingen. Daarnaast denken wij dat we de producten nog leuker kunnen maken voor zowel de community als de neutrale bezoeker.

Wij hebben zeker plannen met de websites, maar we willen dit op gedegen manier aanpakken. De eerste fase zal vooral bestaan uit het beter leren kennen van alles wat met de Meter-sites te maken heeft. Ons doel is om de sites door te ontwikkelen en naar een volgend level te brengen, en daarmee ook klaar te maken voor de toekomst. We willen vasthouden aan de sterke kenmerken, maar ook investeren in nieuwe elementen/features voor de site. Wij denken dan apps voor Android en iOS en een “magazine”-achtige toevoeging, waarbij plaats is voor geschreven content, zoals (p)reviews, laatste serie/filmnieuws, interviews etc. Wij zullen niet gaan veranderen om het veranderen, maar alleen als we echt overtuigt zijn dat het een toegevoegde waarde heeft. Wij willen graag dat de site nog eens minimaal 20 jaar meegaat.

We zagen al wat vragen verschijnen in de topics van Jordy over onze eventuele plannen. Hier alvast wat antwoorden.

- Wordt het design op de schop genomen?

Onderdeel van ons plan om de site door te ontwikkelen zal waarschijnlijk bestaan uit een aanpassing in het design. Verwacht geen compleet redesign, maar meer een reskin/refresh. Sommige onderdelen zullen nieuw zijn en hebben daardoor sowieso meer design nodig.

- Waarderen jullie de community en haar crew?

Zeker. De community is juist een sterk punt van de site. Een crew is daar belangrijk in, zeker bij de Meter-sites. Jordy heeft ons laten zien dat de crew onder meer actief is in het beheren en toevoegen van nieuwe data. Daarnaast weten wij uit ervaring dat in het onderhouden van een community ook een heleboel tijd zit.

- Worden er apps verwacht?

Ja, wij hebben de intentie om volgend jaar met een Android en iOS app te komen. De komende maanden moet blijken welke functionaliteiten we daarin allemaal kunnen meenemen.

- Blijven bestaande functionaliteiten van de site bestaan?

Ja. Wij denken momenteel dat alle bestaande functionaliteiten zullen blijven bestaan. De sites staan sterk, hier willen we op verder bouwen. We lazen wat reacties dat mensen zich

zorgen maakten of dat ze nog wel lijstjes konden maken op MovieMeter. Wij zien geen reden om zo'n belangrijke functie zomaar op de schop te nemen, laat staan te verwijderen.

- Voegen jullie nog nieuwe dingen toe aan de sites?

Ja, maar we weten nog niet exact wat. We hebben een aantal ideeën, maar dit proces zit nog in de beginfase. We willen belangrijke toevoegingen sowieso eerst checken bij de crew. De inbreng van de crew kan juist hierin erg waardevol zijn.

- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?

We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.

Groeten,

Roy namens FanReach


avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

  • 13429 berichten
  • 1202 stemmen

Team FanReach,

welkom op TvM, succes en ontzettend veel plezier toegewenst op en met de metersites. Zoals altijd ga ik eerlijk zijn: ik moest het even laten bezinken. Nu! Nu ben ik ontzettend nieuwsgierig naar wat dit avontuur ons allen daadwerkelijk zal brengen. Let's go!

Groet;

H. T.


avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

  • 10801 berichten
  • 2730 stemmen

Welkom team van Fanreach. Als eerste proficiat met de overname. Als ik jullie (voorlopige) ideeen zo lees denk ik dat de metersites een mooie toekomst tegemoet gaan.

Succes!


avatar van Miszmi

Miszmi

  • 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy, bedankt voor alle tijd, moeite en inzet je altijd hebt getoond in de meter-sites. Vooral op MovieMeter ga ik toch ook al wel een aantal jaar mee en behalve een aantal crewleden die daar al jaar en dag meegaan, was jij toch altijd de belangrijkste persoon op alle sites. Jij moest immers zorgen dat alles bleef draaien. Na mijn tijd als crewlid hier, ben ik dat nog veel meer gaan waarderen. Pas toen realiseerde ik mij hoeveel tijd je stak in een iets dat een hobby moest zijn. Je keuze is daarom ook begrijpelijk, zeer jammer, maar begrijpelijk. Ik wens je alle goeds toe voor jouw toekomst en die van je gezin. Geniet vooral van je eerstkomende vakantie zonder driemaal daags te checken of de meter-sites nog wel onder controle zijn. Ik hoop je uiteraard nog tegen te komen, want ook jouw reviews bij films en series waren waardevol!

aapies, gefeliciteerd met de overname. Jullie toekomstplannen zien er veelbelovend uit. Ik wens jullie veel succes toe met de toekomst van de meter-sites.


avatar van Afca_fanatic_mm

Afca_fanatic_mm

  • 6 berichten
  • 82 stemmen

- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?

We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.

Groeten,

Roy namens FanReach

Het einde is nabij.. wat een verschrikkelijke websites vol met reclame zijn de meter sites geworden. Jullie zullen vast je best doen en er veel energie in steken. Maar ik denk dat jullie zelf ook kunnen zien dat dit niet best is. Volgepompte irritante reclame in elke koptekst dat je wilt lezen. Ik overweeg na 15 jaar op de meter site te hebben gezeten om me profiel te te wissen


avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

  • 13429 berichten
  • 1202 stemmen

Razwer.

Spijtig om te horen. Dat meen ik uit de grond van mijn hart. Als moderator kan ik dit niet zomaar aan mij voorbij laten gaan. Wij, de crew, dragen namelijk elk lid van TvM een warm hart toe. Dit gezegd hebbende, begrijp ik je reactie volkomen! Het loopt de spuigaten uit! Zoveel reclame, waar is dat in godsnaam goed voor? Heel makkelijk, centjes! Het is alleen zo jammer dat de gebruiksvriendelijkheid hierdoor in een rap tempo achteruit gaat. Oplossing: Doneren. Ja HALLO! Dat vind ik te makkelijk. Reactie(s): loop niet te zeiken over een paar euro man!!! Er zijn mensen die simpelweg een paar euro echt niet kunnen missen in de mnd. Denk daar maar eens over na. Dus! Zoek het maar uit? Beste leden van TvM, als jullie ergens tegenaan lopen, blijf het vooral melden. Hopelijk schudt het mensen wakker en verandert er wat, of wordt er misschien wel een compromis gesloten. Ik hoop dat ze beseffen dat jouw bericht en eventuele actie een domino effect kan veroorzaken. Ja ja, dat zal wel. Nou, ik heb gekkere dingen gezien in mijn leven. Toch vraag ik jullie, leden van TvM, om jullie adem nog even wat langer in te houden. Want... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mvg.


avatar van Heino

Heino (moderator series)

  • 1437 berichten
  • 2237 stemmen

Ik sluit me volledig aan bij Crazy D. De sites worden helaas steeds minder aantrekkelijk om te bezoeken door een hoop bugs en alle vormen van reclame die terecht veel irritaties opwekken. Dit spoort een hoop nieuwe bezoekers ook niet aan om lid te worden van de sites ben ik bang.

Reclames waren er voor de overname ook, maar die heb ik persoonlijk nooit als storend ervaren omdat ze het gebruiksgemak van de site niet in de weg zaten en vaak ook nog wel relevant waren. Die vreselijke pop-up reclames rechts onderin en totaal niet relevante "ook interessant" reclames over trapliften e.d. spannen helaas de kroon. Ik vraag me echt af of daar daadwerkelijk mensen op gaan klikken en er dus aan verdiend wordt. Na 0 verkochte trapliften moet een adverteerder toch ook doorhebben dat dit niet loont? Is het echt zo moeilijk om voldoende relevante reclames op te site te plaatsen die aansluiten bij de doelgroep (oprechte vraag, ik ken dat wereldje niet)? Dat scheelt namelijk al een hoop irritatie denk ik. Denk aan verkopers van cd's, dvd's, boeken, games, aan bioscopen, platenmaatschappijen, uitgeverijen, aanbieders van online diensten.

Ik hoop dat de Meter-sites nog lang blijven bestaan aangezien heel veel mensen hier veel plezier aan beleven en ik snap ook dat er inkomsten gegenereerd moeten worden, maar zorg aub eerst dat je een goed werkende site hebt waar mensen zoals vanouds hun weg kunnen vinden en zich prettig bij voelen. En als er nieuwe features op de site komen (zoals het nieuwsblok op MM, maar ook reclames op een bepaalde plek), is het misschien een idee om eerst een testversie te maken en een aantal vaste gebruikers eens te laten kijken hoe het bevalt en/of hoe het eventueel beter zou kunnen, een soort van testpanel dus. Blijf in contact met je gebruikers, die weten uit ervaring het beste wat goed werkt en wat mogelijk niet lekker loopt en zelfs irritaties opwekt.


avatar van FAC73

FAC73

  • 46 berichten
  • 137 stemmen

Wel treurig ja die reclame. Als het nou nog enigszins maatwerk was... maar nee, iedereen krijgt dezelfde generieke rotzooi. Een beetje serieuze websitebouwer zou zich hier toch niet toe moeten verlagen.

Het is dat ik al een tijdje een account heb en actief stem, maar als ik dit op andere sites aantref dan ben ik snel weg. Zeker bij pagina's met weinig of geen berichten staat de boel er vol mee en sneeuwt de informatie waar het me om te doen is alleen maar onder.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59139 berichten
  • 3918 stemmen

Ze merken het vanzelf wel. Op elke metersite is de pleuris nu uitgebroken zie ik.

Ik kom ook al vele, vele jaren op diverse metersites, het is dat er geen alternatief is die net zo goed en leuk is, anders was ik ook weg.

Hoop dat ze eens de kritieken lezen en bedenken dat het vrij schandalig is wat ze aan het doen zijn. Nu kun je de schade nog beperken.


avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

  • 359 berichten
  • 654 stemmen

Voorstel: zet die reclame af voor geregistreerde users! Heb je meteen een goede reden om aan te melden.


avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

  • 10801 berichten
  • 2730 stemmen

moedertje Zie bericht van Dion op MM:

Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - MovieMeter.nl

Ik ga er vanuit dat dit voor alle metersites gaat gelden.


avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

  • 359 berichten
  • 654 stemmen

Bedankt loes, we zijn benieuwd We zullen tot dan even stoppen met zagen hierover en de updates afwachten


avatar van DionneDarko

DionneDarko

  • 594 berichten
  • 5828 stemmen

Die advertenties zijn zo hinderlijk, vooral op mijn telefoon! Niet alleen hinderlijk, ik kan gewoon niks meer opzoeken soms. Zit gewoon de functionaliteit in de weg. En de ad verdwijnt ook niet na enige tijd oid, neemt het hele scherm in beslag. Dan ververs ik, en hoppa, gewoon weer. Dat is geregeld zo, dat ik daar een aantal dagen last van heb. Vermoed dat het aan het type advertentie ligt. Ben een vrij trouwe user, maar zo gaat de lol wel van de Meter-sites af zeg.


avatar van Heino

Heino (moderator series)

  • 1437 berichten
  • 2237 stemmen

greenmannl: Als het goed is wordt er vandaag naar gekeken, zie ook Het grote opmerkingen / feedback topic - MovieMeter.nl/series


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.