- Home
- Serieforum
- Series - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Sinds gisteren of eergisteren is het mogelijk om je top 10 in te voeren bij je profielgegevens. Het leek mij het beste, om dit op serieniveau te doen.
Dus bij deze het centrale top 10 topic waar je veranderingen in je top 10 kunt melden
Zelf ga ik m'n top 10 vooral samenstellen op de hoeveelheid goede seizoenen, meer dan of de serie gemiddeld erg goed is. The Simpsons ga ik bv. zeker een plek in m'n top 10 geven, ondanks dat ik zeker de helft van de seizoenen inmiddels niet meer de moeite waard geeft.
brawljeff
-
- 2772 berichten
- 3163 stemmen
Goede toevoeging! Het is inderdaad beter om het per serie te doen dan per seizoen. Nu nog even geduld tot al mijn favoriete series online staan. Verbaast me wel hoe snel deze site gevuld wordt.
Seam_mm
-
- 59 berichten
- 177 stemmen
Gaat denk ik erg lastig worden om een goede top 10 te maken. Ik denk dat ik zoals Jordy, waarbij de hoeveelheid sterke seizoen doorslaggevend zal worden. De keus is alleen zo enorm groot. South Park heeft bijvoorbeeld fantastische seizoenen, maar ook matige. Maar er zijn al bijna twintig seizoenen, terwijl bijvoorbeeld Fargo ook fantastisch is, maar met twee seizoenen is het lastig te zeggen wie van de twee een plek in een top 10 meer verdiend.
WB
-
- 1465 berichten
- 2410 stemmen
Inderdaad moeilijk om een vergelijking te kunnen maken van een serie met twintig seizoenen of één seizoen. South Park seizoen 1 t/m 3 heb ik meerdere keren gezien, briljant gewoon, en de rest niet. Wordt dit dan een top 10 o.b.v. de eerste drie seizoenen, of...? Keuzes, keuzes, keuzes...
WeZet
-
- 217 berichten
- 875 stemmen
The Simpsons, waarom verbaast mij dat niks? Ik vind het ook aardig lastig een top 10 samen te stellen. Het gemiddelde van de seizoenen ligt voor de hand, maar de beleving van de totale serie kan een heel ander gevoel en eindcijfer opleveren. Is ook van toepassing op een seizoen. In hoeverre telt de rotte appel mee? Ja W B, keuzes...
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Omdat nog niet alles te vinden is (en ik eerlijk gezegd geen zin heb om van iedere aflevering inhoud toe te voegen... ) op deze manier mijn top 10 meedelen. Zal binnen een paar maanden wel nog eens kijken.
1. Prison Break
2. The Borgias
3. Lost
4. The Walking Dead
5. The Big Bang Theory
6. Eigen Kweek (dit ga ik wel toevoegen om toch iets gedaan te hebben )
7. Cosmos: A Spacetime Odyssey
8. Les Revenants
9. Avatar: The Last Airbender
10. Friends (enkel eerste twee seizoenen gezien)
stinissen (crew series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
In Series > Toplijsten en favorieten > Top 10:
Top 10
De series staan willekeurig door elkaar en er zal nog een hoop veranderen omdat er noge vele series niet op staan.
1. Shield, The
2. Breaking Bad
3. Dallas
4. Wire, The
5. Sopranos, The
6. Oz
7. ER
Alternatieve titel: E.R.
8. Star Trek
Alternatieve titel: Star Trek: The Original Series
9. Star Trek: Voyager
10. Firefly
brawljeff
-
- 2772 berichten
- 3163 stemmen
1. Lost
2. Game of Thrones
3. Firefly
4. Breaking Bad
5. House of Cards
6. Entourage
7. Sherlock
8. Supernatural
9. Homeland
10. American Horror Story
Honourable mentions: The Walking Dead, Hannibal, Fargo, Les Revenants, True Detective en Modern Family
stinissen (crew series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
Mooie lijst Mza!
Ik wil ook iedereen aanmoedigen om een top 10 aan hun profiel toe te voegen, voor wie die optie nog niet heeft ontdekt. Daarmee heb je invloed op de Top 100 lijst van TvMeter.
Ik denk dat er nog wel 5 of 6 series zijn die de lijst van me gaan beinvloeden.
brawljeff
-
- 2772 berichten
- 3163 stemmen
Die je nog gaat zien of die hier nog op de website moeten komen? Bij mij hoort Band of Brothers hier nog wel bij eigenlijk.
stinissen (crew series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
1. Lost
2. Game of Thrones
3. Firefly
4. Breaking Bad
5. House of Cards
6. Entourage
7. Sherlock
8. Supernatural
9. Homeland
10. American Horror Story
Honourable mentions: The Walking Dead, Hannibal, Fargo, Les Revenants, True Detective en Modern Family
Ook een mooie lijst maar bv deze moeten er ook nog op
"The Virginian" (1962) - imdb.com
"Third Watch" (1999) - imdb.com
"Cagney & Lacey" (1981) - imdb.com
"McLeod's Daughters" (2001) - imdb.com
"The Fugitive" (1963) - imdb.com
stinissen (crew series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
Die je nog gaat zien of die hier nog op de website moeten komen? Bij mij hoort Band of Brothers hier nog wel bij eigenlijk.
Band of Brothers zeker maar die andere ook "The Pacific" (2010) - imdb.com
"The Virginian" (1962) - imdb.com
"Gunsmoke" (1955) - imdb.com
"Third Watch" (1999) - imdb.com
"Cagney & Lacey" (1981) - imdb.com
"McLeod's Daughters" (2001) - imdb.com
"The Fugitive" (1963) - imdb.com
Peyton Place (1957) - imdb.com
"Dynasty" (1981) - imdb.com
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Heb die van mij ook ingevoerd:
01. Rectify
02. Friday night lights
03. Mad men
04. Six feet under
05. Twin Peaks
06. Carnivàle
07. The wire
08. Treme
09. Breaking bad
10. True detective
Twee series zijn nog niet afgelopen: de nummers 1 en 10. Van Rectify kan ik alleen maar hopen dat het niveau zo blijft. True detective moet niet nog zo'n seizoen als het laatste krijgen. Staat alleen op basis van het eerste seizoen in m'n top 10.
Echt representatief voor wat ik zoal kijk is het lijstje trouwens niet. Comedy's ontbreken, terwijl ik daar ook vaak van geniet. Eervolle vermelding dan maar voor The league, Freaks and geeks, Blue Mountain State en Workaholics.
stinissen (crew series)
-
- 22196 berichten
- 66792 stemmen
Top 10
De series staan willekeurig door elkaar en er zal nog een hoop veranderen omdat er noge vele series niet op staan.
1. Shield, The
2. Breaking Bad
3. Dallas
4. Squadra Antimafia - Palermo Oggi
5. Sopranos, The
6. Oz
7. ER
Alternatieve titel: E.R.
8. Roots
9. Spartacus
10. Tour of Duty
Teunnis
-
- 769 berichten
- 498 stemmen
01. Rectify
02. Friday night lights
03. Mad men
04. Six feet under
05. Twin Peaks
06. Carnivàle
07. The wire
08. Treme
09. Breaking bad
10. True detective
Zo hé, mooie top-10! Zes series die ook in mijn top-10 staan en van Mad Men weet ik dat ik het dringend moet gaan kijken. Treme, Friday Night Lights en Rectify zeggen me op het eerste ogenblik niks, maar daar moet ik dus maar eens achteraan
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Treme is net als The wire van David Simon, dus dat moet wel goed komen. Rectify ga je ook waarderen denk ik. Van Friday night lights is het moeilijker in te schatten. Ik en vele anderen vinden het fantastisch, maar ik denk dat nog veel meer mensen zich afvragen waarom wij dat in hemelsnaam toch vinden.
Teejey_mm
-
- 182 berichten
- 0 stemmen
1. Dexter
2. Prison Break
3. Sons of Anarchy
4. Game of Thrones
5. Entourage
6. Breaking Bad
7. Killing, The
8. Flikken Maastricht
9. Penoza
10. Blue Mountain State
Mijn huidige top 10.
Nummer 1 t/m 6 waren duidelijk voor mij, waar ik nummer 2, 3 en 4 eigenlijk gelijkwaardig vind op dit moment. Ben wel met Game Of Thrones en Sons Of Anarchy gestopt na respectievelijk seizoen 3 en 2, omdat het destijds nog niet klaar was. Ik heb besloten te wachten met series tot ze klaar zijn om daarna te 'bingewatchen', dat ligt mij veel beter. Ik werd gek van het wachten. Ik kan inmiddels dus niet wachten om Sons Of Anarchy weer te hervatten, al wacht ik nog even om vervolgens seizoen 1 en 2 ook weer erbij te kijken.
Daarna werd het moeilijker. The Killing vond ik toch erg sterk maar ben over het algemeen groter fan van langer lopende series. Flikken Maastricht en Penoza vind ik erg goed en dat het van eigen bodem is is een pluspunt. Van Blue Mountain State word ik gewoon zo ontzettend vrolijk.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Moeilijk,moeilijk. But it goes a little something like this...
1. The Wire (2002-2008)
2. Six Feet Under (2001-2005)
3. Deadwood (2004-2006)
4. Breaking Bad (2008-2013)
5. Game of Thrones (2011-2016)
6. True Detective (2014-2015)
7. Sons of Anarchy (2008-2014)
8. The Leftovers (2014-2015)
9. Fargo (2014-2015)
10. Mad Men (2007-2015)
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Inderdaad een moeilijke, ook omdat werkelijke kwaliteit vermengd is met jeugdnostalgie:
1. The Sopranos (1999-2007)
2. Carnivàle (2003-2005)
3. The Wire (2002-2008)
4. South Park (1997-2015)
5. Courage the Cowardly Dog (1999-2000)
6. Deadwood (2004-2006)
7. Hagane no Renkinjutsushi (2003-2004)
Alternatieve titel: Fullmetal Alchemist
8. Gravity Falls (2012-2016)
9. Rick and Morty (2013-2015)
10. Damages (2007-2010)
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen
1. Tour of Duty (1987-1988)
2. The Fresh Prince of Bel-Air (1990-1991)
3. Bottom (1991-1995)
4. Narcos (2015)
5. Penny Dreadful (2014-2016)
6. Dungeons & Dragons (1983-1985)
7. That '70s Show (1998-2006)
8. Get a Life (1990-1992)
9. Saved by the Bell (1989)
10. The A-Team (1983-1987)
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Het valt me op dat mijn top10 toch voornamelijk bestaat uit jaren 90-2000 series.
1. The Addams Family (1964-1965)
2. Twin Peaks (1990-1991)
3. The X-Files (1993-2016)
4. Breaking Bad (2008-2013)
5. Penny Dreadful (2014-2016)
6. Carnivàle (2003-2005)
7. Farscape (1999-2009)
8. The Walking Dead (2010-2016)
Alternatieve titel: Walking Dead
9. Luther (2010-2013)
10. Ash vs Evil Dead (2015-2016)
vandewoy
-
- 1 berichten
- 14 stemmen
1. Band of Brothers (2001)
2. Breaking Bad (2008-2013)
3. Prison Break (2005-2009)
4. The Walking Dead (2010-2016)
Alternatieve titel: Walking Dead
5. Sons of Anarchy (2008-2014)
6. Game of Thrones (2011-2016)
7. 24 (2001-2014)
8. House (2004-2012)
Alternatieve titel: House M.D.
9. Californication (2007-2014)
10. Suits (2011-2016)
Ben net klaar met Sons of Anarchy. Welke zal ik nu gaan kijken?
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Met acht afleveringen op dezelfde plek als de beste HBO-producties. Zou ook True Detective inplannen. Al is het maar omdat het geen aflevering teveel heeft.
donmarko22_mm
-
- 56 berichten
- 104 stemmen
Een top 10 valt niet mee, maar ik doe een gooi...
1. The sopranos
2. Boardwalk empire
3. House of cards
4. Breaking bad
5. Romanzo Criminale
6. Fargo
7. Mad Men
8. Gomorra
9. Game of Thrones
10.Six feet under
Hier had ik Love/hate ook nog tussen willen schuiven, maar die staat (nog) niet op de site. Wel op Netflix...aanrader!
kees93_mm
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hierbij mijn top 10:
1. Braking Bad
2. The Wire
3. Six Feet Under
4. House of Cards
5. Making a Murderer
6. The Sopranos
7. Dexter
8. Romanzo Criminale
9. Band of Brothers
10. Prison Break
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Game of Thrones
Breaking Bad
Vikings
Boardwalk Empire
Narcos
Homeland
Tudors
House of Cards
Spartacus
Sons of Anarchy
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
mijn top 10... zo zonde dat Vinyl eerst verlengd was en uiteindelijk toch gecancelled Dat was echt mijn serie.. Ben een grote muziekfan, zeker muziek uit die tijd
Moeilijk kiezen... ik vind ook Sons of Anarchy, Boardwalk Empire en Supernatural erg goed... Maar ik wilde ook een paar van mijn favoriete sitcoms er in zetten..
1. Vinyl (2016)
2. Californication (2007-2014)
3. Game of Thrones (2011-2016)
4. Buffy the Vampire Slayer (1997-2003)
5. The 4400 (2004-2007)
6. Friends (1994-2004)
7. The King of Queens (1998-2007)
8. Married... with Children (1987-1997)
9. Dexter (2006-2013)
10. Angel (1999-2004)