• 10.798 nieuwsartikelen
  • 162.332 films
  • 10.195 series
  • 29.838 seizoenen
  • 614.983 acteurs
  • 193.279 gebruikers
  • 8.985.960 stemmen
Avatar
 

NPO

zoeken in:
avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5103 berichten
  • 3549 stemmen

Bij Frans Bauer in Amerika - Seizoen 1:

Het is niet zo heel erg om het grote publiek te bedienen als je toch al semi-commercieel (of kan ik dat semi wel weglaten?) bezig bent (en het is dan nog een discussie op zich of dit ook zo zou moeten zijn, of dat men beter eens naar BBC zou kijken, die volgens mij nog altijd reclamevrij uitzendt op de twee hoofdzenders), maar breng dan ook wat alternatiefs voor andere, minder grote groepen / interesses.

Zo wacht ik al jaren tevergeefs op een muziekprogramma/docuserie dat eens uitgebreid ingaat op de verschillende metal-stromingen van de jaren '80 (en evt. uitweiden naar daarvoor en later), met een liefhebber / kenner die er eens helemaal in duikt (ik noem maar een dwarsstraat hoor, er is vreselijk onderbelicht spul). Vroeger had je dan 'Lola Da Musica' (daarvoor 'Onrust!', moest ik even opzoeken) met Bram van Splunteren die toch wel leuke dingen aanstipte, maar waar vind je zoiets nu nog?

Natuurlijk zijn bv. Door het Hart van China (2018) en Over de Rug van de Andes (2018) niet te versmaden hedendaagse series die óók van de NPO komen, dus kommer en kwel is het allemaal zeker niet.


avatar van Pecore_mm

Pecore_mm

  • 32 berichten
  • 117 stemmen

Metal-stromingen van de jaren '80, dat is wel erg niche, haha. Maar ik snap je punt, er is inderdaad weinig ruimte voor andere muziek dan Nederlandse meelallers.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5103 berichten
  • 3549 stemmen

Tamelijk weinig. Maar Vrije Geluiden kan aangenaam zijn. En ook Witteman (persoonlijk niet zo'n fan van) + consorten doen hun best.


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

In dit topic kunnen jullie meningen en ideeën over NPO kwijt.


avatar van kos

kos

  • 46075 berichten
  • 8459 stemmen

Pecore_mm schreef:

Metal-stromingen van de jaren '80, dat is wel erg niche, haha. .

haha inderdaad. evengoed zou ik kijken.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5103 berichten
  • 3549 stemmen

brawljeff schreef:

In dit topic kunnen jullie meningen en ideeën over NPO kwijt.

Ik ben wel benieuwd naar wat je bedoelde met wat je zei bij FBiA: "NPO staat steeds meer onder vuur en dat lijkt me een mooie discussie voor op TvMeter..."...?

P.s.:

ZAP! schreef:

...er is vreselijk onderbelicht spul...

vreselijk veel, bedoelde ik.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5103 berichten
  • 3549 stemmen

Zelf zou ik trouwens voor de NPO voorstellen:

NPO1: commercieel, met veel reclame (ochtendprogramma voor kinderen).

NPO2: nieuws, achtergronden, zembla en aanverwanten. Elk uur reclame.

NPO3: overig; kunst, cultuur, goed gekozen herhalingen van legendarische series (monty python, etc.). en de hele nacht natuurlijk films (criterion collection, etc.). Dat moet allemaal bekostigd worden van de reclame-inkomsten van dingen als Frans Bauer in Amerika, Erica op reis, André Rieu en de tv-show van onze geweldenaar Ivo Niehe. GEEN RECLAME.


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

beek0369 precies wat jullie al aangaven: de discussie over pure entertainment op de publieke omroep. Dat heeft in het land, de media en vooral de politiek al veel discussie opgeleverd. Zo zou Ranking the Stars al verschillende keren om die reden van de buis verdwijnen, maar dat komt komende zomer gewoon weer terug.


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5103 berichten
  • 3549 stemmen

Sinds Loeki is de publieke omroep al niet meer echt publiek. Het budget is 785 miljoen dat komt van Ministerie van OCW (2011) en 226 miljoen van de STER inkomsten. In 2010 lagen vijf salarissen boven de Balkenendenorm, in 2012 al 30! Weg met al die gasten, en nieuw bloed invoeren dat het niet voor het groffe geld doet. En Giel Beelen kreeg kennelijk in 2015 565.000 euro voor advies en promotiewerk. Terugvorderen, desnoods via de rechter!

Dit haal ik allemaal net even van de Wiki. Echt te gek voor woorden. Volgens mij krijgen veel programma's ook nog EU-geld, maar daar weet ik het fijne niet van.


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.