• 10.793 nieuwsartikelen
  • 162.329 films
  • 10.192 series
  • 29.834 seizoenen
  • 614.968 acteurs
  • 193.272 gebruikers
  • 8.985.489 stemmen
Avatar
 

Festivals & Concerten

zoeken in:
avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

Aangezien het festivalseizoen weer volop bezig is, mag een festivaltopic hier eigenlijk ook niet ontbreken. Iemand nog festivals in de planning staan of onlangs bezocht? Ik heb dit jaar Lowlands, 3FM Awards en Gelderpop in de planning staan.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

In andere omstandigheden zou ik absoluut Rock Werchter op de lijst staan hebben, alsook de Boutique special. In 2011 de eerste maal geweest en het was meteen mijn bedoeling hier een jaarlijkse traditie van te maken. Ook dit jaar weer prachtige namen. Voor de Nederlanders, Rock Werchter is min of meer het (Belgische) equivalent van Pinkpop, maar nog net iets groter.

Verder zou ik vooral eens geïnteresseerd zijn in festivals van andere culturen. Kwestie van eens iets anders te zien.


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

Festivals wordt ik te oud voor haha. Vroeger wel 2x naar de Love Parade geweest, Q-base, Ultra Festival (in Kroatie, niet in Miami helaas) Dance Parade en nog een aantal. Maar ik ga liever naar concerten. 27 mei voor de 2e x naar Katy Perry geweest in Ziggo Dome, was weer heel vet, maar het vorige concert van haar was beter. Voor de rest ben ik ook bij Lady Gaga, Marilyn Manson (2x), Shakira, Rihanna (2x), Alicia Keys, LMFAO, Faithless, Underworld, Lily Allen en Nicki Minaj geweest.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Te oud? Komaan Renzoroy, je bent jonger dan mij. Ik zie op Rock Werchter hele troepen 60-gers lopen.

Het beste wat ik ooit zag, was Muse op Boutique in 2013. Wat een fantastische show was me dat!


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

Haha, nee joh. Ik vind festivals vaak te lang duren. Na een paar uur heb ik het wel weer gehad tegenwoordig. Laatste festival waar ik geweest ben was Ultra in Kroatie. Dat was 2 avonden achter elkaar. Ik ben alleen de 1e avond geweest en die avond ben ik zelfs voordat het afgelopen was al terug gegaan naar ons appartement. De avond er na ben ik niet eens meer geweest.... Dat was 10 jaar geleden wel anders hoor haha. Qbase duurde 16 uur achter elkaar. Daar was ik vanaf het begin tot het einde bij. Nu wordt ik al moe als ik er aan denk


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Oud worden, 't is iets.


avatar van Shaky

Shaky

  • 3717 berichten
  • 12391 stemmen

Voor mij geen festivals dit jaar. Normaal gesproken ga ik altijd naar BRBF in Peer, maar de line-up dit jaar is te zwak. Bospop ga ik ook graag naartoe maar ook daar: zwakke line-up. Wel naar een heel aantal concerten geweest dit jaar (onder andere Chris Isaak, 10CC en Bryan Ferry) en daar komen de komende tijd nog een aantal bij.

Volgend jaar hopelijk weer BRBF, anders toch maar eens de reis naar Grollo maken om naar het Holland International Blues Festival te gaan.


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

Chris Isaak, 10CC en Bryan Ferry.... Das goede muziek Bryan Ferry zal ik ook wel eens live willen zien. Heb wel een live dvd van Roxy Music en ook 1 van Ferry solo geloof ik, maar das toch niet hetzelfde.


avatar van Apollinisch

Apollinisch

  • 21275 berichten
  • 0 stemmen

Ik ga binnenkort voor het derde jaar op rij naar Pol'and'Rock Festival - en.polandrockfestival.pl. Gratis toegang, honderdduizenden zatte Polen, goedkoop bier en eten en altijd wel een paar leuke bands. Heb er onder meer The Hives, Kensington en Amon Amarth al gezien. Dit jaar treedt Judas Priest op.

En als countryliefhebber zou ik eigenlijk ook naar Once In A Blue Moon Festival - Home - onceinabluemoonfestival.nl moeten gaan.


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

Spacejet Muse staat ook bovenaan mijn lijst als beste wat ik ooit gezien heb, maar dan in de Ziggo Dome in 2016. Wat een show. Ze staan bovenaan, ook al zat (een no go voor mij) ik op de achterste tribune. Dat zegt wel genoeg.

Qua concerten dit jaar bezocht of nog in de planning staan: The Killers, De Likt, Editors, George Ezra en MGMT. Dit festivalseizoen kijk ik vooral uit naar Gorillaz, Kendrick Lamar en Brockhampton. Ik ben geen hip-hop liefhebber, maar dit genre kent de laatste tijd erg veel talent.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Muse is écht geweldig op dat vlak. Het enige wat voor mij in de buurt kwam qua beleving, was Coldplay op RW in 2011. Wat ik eigenlijk helemaal niet verwacht had.

Goh, man ... Editors, George Ezra, MGMT! ... Ik ben als het ware jaloers! Alvast veel plezier.


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

Editors is al achter de rug. Vorige zomer op Lowlands gezien en in maart in Ziggo Dome. Die gasten zijn gewoon altijd op niveau. George Ezra is qua concerten niet echt mijn genre, maar vind ik wel een leuke artiest. MGMT jaren niet geluisterd maar vond hun nieuwe album wel weer erg sterk.

Ik wacht met smart op een concertaankondiging van Arctic Monkeys. Die staan nog bovenaan mijn lijstje, op eenzame hoogte, van artiesten die ik nog graag wil zien.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

MGMT heeft mij nooit meer kunnen betoveren zoals dat met hun debuutplaat gebeurde. Maar alleen al voor die schitterende nummers zou ik ze heel graag live gezien hebben. Ezra is enorm aanstekelijk, dat kan haast niet anders dan ongelooflijk sfeervol zijn met een publiek. De Editors helaas ook niet gezien, maar die goede reputatie komt ergens vandaan natuurlijk. Tof. Arctic Monkeys, ja ... nog niet aan gedacht eigenlijk, maar wat Turner allemaal doet kan ik zeker appreciëren, ook de zij-projecten.


avatar van Apollinisch

Apollinisch

  • 21275 berichten
  • 0 stemmen

Vorige maand trouwens nog een concert van Leningrad bijgewoond, in Riga. Was vet:


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

George Ezra is wel leuk, maar het liedje Budapest is voor mij wat minder om te horen i.v.m. een ex vriendin. . Arctic Monkeys ben ik niet onwijs bekend mee. Heb wel aardig wat albums van hun in mijn itunes staan, maar nooit echt geluisterd. Editors heb ik nooit van gehoord.... Muse is f*ckin vet, daar zal ik ook wel een x heen willen. Congratulations vind ik een meesterlijk album van MGMT (wat staat voor management), voor de mensen die de band niet kennen) Die zou ik ook wel een x willen zien.


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

Dat van die afkorting kende ik niet. Goed om te weten! Editors is het proberen waard, dacht dat zij wel algemeen bekend waren. Ze stonden de laatate drie jaar op Best Kept Secret (headliner), Lowlands (headliner) en dit jaar op Pinkpop (sub headliner).


avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

  • 467 berichten
  • 0 stemmen

Graspop in Dessel 21, 22 ,23 juni. Graspop Metal Meeting 2019

Met een enorme line up onder andere Kiss, Amon Amarth, Def Leppard, Whitesnake, Within Temptation, Sabaton, Ministry, UFO en Slipknot.

Hierna 25 juni Rammstein in de Kuip.


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.