• 10.795 nieuwsartikelen
  • 162.330 films
  • 10.195 series
  • 29.838 seizoenen
  • 614.968 acteurs
  • 193.273 gebruikers
  • 8.985.633 stemmen
Avatar
 

Films

zoeken in:
avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

Volgens mij zijn de meeste bezoekers op TvMeter ook wel grote filmliefhebbers. Alles met betrekking tot films mag je in dit topic kwijt.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Goed, om dan maar meteen met hét grote nieuws van de dag te beginnen:

Jennifer Lee, Pete Docter Will Succeed John Lasseter As Creative Heads Of Disney And Pixar - cartoonbrew.com

Dat Pete Docter voortaan PIXAR zal runnen, kan ik alleen maar toejuichen. Het is de juiste keuze. De bedenker en regisseur van Monsters Inc, Up en Inside Out werkt al een kwarteeuw voor de studio en heeft zichzelf dubbel en dik bewezen. Hij werkte op zowat alle mogelijke niveau's mee aan tal van projecten en heeft oa. ook het basisverhaal van Toy Story I & II en WALL-E bedacht.

Met Jennifer Lee als nieuw hoofd voor WDAS (Walt Disney Animation Studios) ben ik een pak minder gelukkig. Ik begrijp het wel. Frozen was een gigantische hit en de druk was énorm groot om een vrouw die positie te geven. Ze zijn gezwicht. Is dat écht de juiste criteria? Er waren in ieder geval betere kandidaten, zowel in eigen huis als bij PIXAR. Lee is de vrouw (en regisseur) achter Frozen, Frozen Fever, Frozen 2 en schreef onder andere de screenplay voor A Wrinkle in Time. De laatste grote Disney-flop. Zowel qua ontvangst als aan de kassa. Dat de screenplay (zonder meer) voor Wreck-it Ralph en Zootopia ook van haar hand zijn, stelt mij niet gerust.

Wat John Lasseter ook op zijn kerfstok heeft op persoonlijk vlak, het zal mijn respect voor zijn talent en kunde niet veranderen. Hij is de drijvende kracht achter PIXAR en weet énorm goed waar hij mee bezig is. Geen Cars 2 tegenargument gaat dat veranderen. De man heeft ook WDAS van de ondergang gered en de studio een nieuw gouden tijdperk in geleid. Er zijn ook projecten die gedoemd waren, maar alsnog door zijn inbreng gered zijn. Denk maar aan Toy Story 2.

Enfin, Pete Docter? Goody. Maar Jennifer Lee, daar heb ik grote twijfels bij. We zullen zien.


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

Films zijn vanaf kinds af aan al 1 van mijn grootste liefdes, vooral horrorfilms. Mijn favoriete films zijn o.a. Leaving Las Vegas, Pulp Fiction, Reservoir Dogs (eigenlijk elke Tarantino film), Very Bad Things, Payback, Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, Holy Motors, Nymphomaniac, A Clockwork Orange, Fight Club, American Beauty, Godfather 1 & 2, Lolita (Het origineel van Stanley Kubrick), Full Metal Jacket en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet het, daar zitten geen horrorfilms tussen .


avatar van brawljeff

brawljeff

  • 2772 berichten
  • 3163 stemmen

Ben jaren verslaafd geweest aan het kijken van films. Minimaal twee keer per week naar de bioscoop en het liefst thuis ook nog dagelijks films thuis kijken. Ik weet niet wat het is, maar ik kan mij er tegenwoordig niet meer goed toe zetten. Naar de bioscoop gaan vind ik nog steeds fantastisch, maar ik ben daar wel iets kieskeuriger in geworden. Een wekelijks bioscoopbezoek zit er ook niet standaard meer in. Thuis raak ik veel te snel afgeleid en zet ik niet meer zo snel een film op.

Toch wil ik hier mijn all time favorites kwijt. Dat zijn onder andere Fight Club, Pulp Fiction, The Dark Knight, Cloud Atlas en Raiders of the Lost Ark. Recentelijk vond ik Mad Max Fury Road, Ready Player One en The Revenant ook steengoed en die heb ik dan ook alle drie meerdere keren gezien.


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.