• 10.792 nieuwsartikelen
  • 162.329 films
  • 10.192 series
  • 29.833 seizoenen
  • 614.968 acteurs
  • 193.269 gebruikers
  • 8.985.316 stemmen
Avatar
 

Netflix Bugs

zoeken in:
avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Regelmatig heb ik wel eens last van zogenaamde Netflix-bugs. Soms doe ik ook gewoon zelf iets fout. In verscheidene gevallen vinden gebruikers daar oplossingen voor. Vandaar deze thread.

Momenteel worstel ik met de volgende ...

1) Oa. bij "Adventure TIme" start élke episode in het NL. Zowel via de PC als via de decoder van de provider. Telkens opnieuw geef ik via verschillende wegen aan dat episodes in het Engels gestart moeten worden, met NL ondertiteling. Toch moet ik bij de start van elke aflevering de instellingen weer gaan veranderen. Behoorlijk vervelend. Bij "The Dragon Prince" heb ik nu hetzelfde. Maar het is zeker niet bij élke animatiereeks die ook voor de jeugd geschikt is. Iemand tips?

2) Netflix geeft episode-titels van deze shows ook de titels in het NL weer (PC en decoder), hoewel alles in het Engels ingesteld staat. Dat zou je alsnog moeten kunnen wijzigen, alleen kan ik niet vinden waar precies ... Het is vooral vervelend wanneer ik hier de database wil aanvullen en de juiste (Engelstalige) info nog niet beschikbaar is via de gekende kanalen.

3) Er zijn verscheidene reeksen die ik niet uit het overzicht verwijderd krijg bij "verder kijken", ook al heb ik elke episode tot op de laatste seconde afgekeken. Hij zet deze opnieuw klaar bij EP 1. Via "account" en " instellingen" kan je deze alsnog verwijderen, maar hij doet het niet.


avatar van Shaky

Shaky

  • 3717 berichten
  • 12391 stemmen

Helaas herken ik alle problemen en krijg ik ze zelf ook niet opgelost. Met name dat eerste probleem is zeer storend; constant moeten switchen na iedere aflevering om weer de Engelstalige versie van de show te krijgen. Wellicht dat mensen hier oplossingen voor hebben. Goede vraag Esteban!


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Wat die NL-bug betreft uit de eerste post, écht niemand een idee? Bij 'Hilda' is het ook weer van dat.


avatar van legian

legian

  • 777 berichten
  • 0 stemmen

Wat ik zo snel kan vinden is dat je een 'mature' serie/film moet kijken met de juiste settings waarna Netflix dit zou moeten onthouden. Ik heb het even geprobeerd maar bij mij mag het niet baten. Helaas

Het vreemde is dat bij mij alles in het engels is behalve de trailers voor onder andere Hilda en de serie zelf. Ik kijk gelukkig weinig Nederlands talige dingen, maar nu met Hilda is het wel weer erg vervelend.

Toen ik Netflix afsloot had ik dit trouwens helemaal niet, maar ik zie dat het probleem al veel langer voorkomt. Zou verwachten dat ze daar dan wel een duidelijke oplossing voor hebben. Misschien contact opnemen met Netflix?


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Die truuk werkte ook bij mij niet, jammer. Toch bedankt voor de tip.

Naar mijn ervaring komt er nooit enige reactie vanuit Netflix.


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

Waar kijken jullie netflix op dan? Misschien ligt het daaraan? Zelk kijk ik Netflix via mijn PS 4 en heb nergens last van. Elke serie speelt die af in de oorspronkelijk gesproken taal en standaard met Engelse subs, precies zoals ik het heb ingesteld. Ook heb ik tot nu toe niet dat gekeken series in mijn verder kijk lijst blijven staan.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Ik heb dit zowel via de PC als via de tablet als via de app op de decoder van de provider.


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

Esteban schreef:

Ik heb dit zowel via de PC als via de tablet als via de app op de decoder van de provider.

dan ligt het denk ik aan die decoder van je provider.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Dat denk ik niet. Het probleem deed zich al voor toen ik nog niet bij deze provider was. Daarnaast heeft mijn zus, die dezelfde decoder heeft, dit niet. Mijn beste vriend, die bij een andere provider is en nog nooit de decoder-app gebruikt (alles gaat via laptop daar) heeft het hetzelfde aan de hand als bij mij het geval is.

Bovendien ben ik al bijna een jaar op zoek naar oplossingen hiervoor en blijkt dat tal van mensen uit BE en NL hier last van hebben, terwijl deze allemaal verschillende manieren gebruiken om Netflix te kijken. De meeste mensen raken hier niet vanaf.

Maar bedankt voor 't meedenken, dat alleszins.


avatar van legian

legian

  • 777 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het zowel op mobiel, tablet, verschillende pc's en mijn Xbox. Zowel bij mij thuis als bij familie heb ik het probleem. Daarnaast staat bij de meeste de systeem taal ook in het Engels ingesteld.

Ik heb vijf profielen waarvan eentje voor kinderen in het Nederlands is ingesteld. De andere vier staan allemaal op Engels. 3 daarvan worden met enige regelmaat gebruikt (waaronder mijn eigen) en die vertonen allemaal het probleem dat de taal naar Nederlands springt. Het 5de profiel ,wat vrijwel niet gebruikt wordt, vertoont het probleem niet, daar blijft het standaard op Engels staan.

Ik heb dit net even getest maar hier breekt mijn klompt toch wel. Van die 4 profielen staan alle instellingen gelijk maar vertonen er drie die problemen. Terwijl bij een van die profielen nooit een Nederlandstalig programma is gekeken of in een lijst staan aangemerkt.

Ik vind het steeds vager worden nu ik er meer induik. Spacejet heb jij toevallig al geprobeerd een nieuw profiel aan te maken? En wat hij dan met de taal doet?


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

legian schreef:

Ik heb het zowel op mobiel, tablet, verschillende pc's en mijn Xbox. Zowel bij mij thuis als bij familie heb ik het probleem. Daarnaast staat bij de meeste de systeem taal ook in het Engels ingesteld.

Echt vreemd dan, ik heb dat helemaal niet. Ik heb 4 profielen en alle 4 houden zich aan de instellingen. Xtje contact opnemen met Netflix dan?


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Dat heb ik inderdaad al getest bjorn. Die profielen vertonen hetzelfde probleem. Het kinderprofiel van mijn petekindje dan weer niet. Dit staat in het NL ingesteld en doet wat gevraagd. Al is het daar ook al voorgekomen dat een volledig afgekeken serie bij 'verder kijken' blijft staan op afl 1.

Zelf heb ik nog geen antwoord gekregen van Netflix, Tomtommer, maar andere mensen wel. Netflix zegt altijd dat je de instellingen moet aanpassen, ook al heb je duidelijk aangegeven dat deze juist staan. En wat het andere probleem betreft stelt Netflix dat je deze via de site bij account kan verwijderen. Dat werkt bij mijn beste vriend soms, bij mij helemaal niet. En we doen exact hetzelfde.

Soms best frustrerend!


avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

  • 1314 berichten
  • 979 stemmen

Dat kan ik mij voorstellen Spacejet. Fijne reactie ook van Netflix dan...


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Het euvel met de NL audio even voorgelegd aan Netflix via de live-chat.

Een medewerker stelt dat je audio en sub-voorkeuren voor het gehele profiel niet zelf kan instellen. De énige manier om Netflix te laten onthouden dat alles (bv) met ENG audio en NL subs moet afgespeeld worden, is door de volgende handeling:

Een aantal zeer specifieke titels moeten na elkaar afgespeeld worden met de voorkeuren die jij wenst. Dus Audio ENG en subs NL. En dit telkens 3 minuten lang voor elke titel afzonderlijk. Het is dus niet gelijk welke titels, het moeten deze specifieke reeksen zijn. Blijkbaar werd dit zo geprogrammeerd. Als je dit doorlopen hebt, zouden alle titels deze instellingen oppikken. Er is volgens hen geen andere manier om dit klaar te spelen.

Bij mij werkt het niet. Ik zal de lijst met de titels nogmaals vragen en hier plaatsen, ik ken ze niet vanbuiten. Misschien hebben andere mensen meer geluk.

Terzijde, toen ik heel vriendelijk meegaf dat dit bij mij geen effect had, sloten ze het gesprek af. Twee maal zelfs. Dat vond ik vreemd en bovenal jammer.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Wel iets opgemerkt: Wanneer je online bij je instellingen naar "taal" gaat en deze instelt naar "Engels", zie je content waar je anders geen toegang toe hebt. Voorbeelden zijn het 7de seizoen van The Walking Dead en het 4de seizoen van How to Get Away with Murder.

PS: Althans in België, ik weet niet hoe het in Nederland zit.


avatar van Esteban

Esteban

  • 3595 berichten
  • 1813 stemmen

Niet echt een bug, wel een vraag omtrent de avatars. Ik zie dat mijn beste vriend een icoon met DareDevil heeft. Bij mij staat deze niet in de lijst met de uitgebreide reeks aan avatars. Via de decoder (Proximus) zie ik enkel de standaard exemplaren. Via de PC zie ik al de rest. Maar DareDevil is bij mij niet beschikbaar.

Verschilt dit per toestel, of ... ?


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.