• 10.788 nieuwsartikelen
  • 162.322 films
  • 10.191 series
  • 29.832 seizoenen
  • 614.965 acteurs
  • 193.262 gebruikers
  • 8.985.200 stemmen
Avatar
 
banner banner

The End of the F***ing World - Seizoen 1 (2017)

3,72 214 stemmen

Alternatieve titel: TEOTFW

IMDb beoordeling: 8,0 (218.459)

Afleveringen: 8

Speelduur: 2 uur en 48 minuten

Ontwikkeld door: Jonathan Entwistle

Met: Jessica Barden, Alex Lawther en Steve Oram

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: dinsdag 24 oktober 2017

Eerst uitgezonden op: Channel 4 (Verenigd Koninkrijk)

  • On Demand:

  • Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The End of the F***ing World

The End of the F**king World vertelt het verhaal van de zeventien-jarige James. Sociaal is hij een ramp en naar eigen zeggen is James zelfs een psychopaat. Hij wil weten hoe het voelt om een moord te plegen en hij kiest de grofgebekte Alyssa als zijn doelwit. Het loopt anders wanneer hij gevoelens krijgt voor zijn blonde klasgenootje.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

  1. Aflevering 1

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    Alyssa voelt zich vervreemd van haar moeder, haat haar stiefvader en keert iedereen die ze tegenkomt van haar af. Dan ontmoet ze plotseling James.

  2. Aflevering 2

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    Alyssa en James besluiten er vandoor te gaan, maar doen dit niet stilletjes. Ze komen er echter al snel achter dat ze elkaar eigenlijk helemaal niet kennen.

  3. Aflevering 3

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    Alyssa en James besluiten om zich zo gedeisd mogelijk te houden. Hun verstop plek blijkt echter helemaal niet zo veilig te zijn als ze eerst dachten.

  4. Aflevering 4

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    De relatie tussen James en Alyssa begint langzaam maar zeker de nodige scheurtjes te vertonen. Na het plegen van een afschuwelijke daad wordt dit alleen nog maar erger.

  5. Aflevering 5

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    James en Alyssa komen aan in een zo goed als vervallen dorpje. James heeft ondertussen de nodige moeite met het blokkeren van een bepaalde gedachte uit zijn verleden.

  6. Aflevering 6

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    Alyssa en James zijn opgewonden omdat ze snel weer herenigd zullen zijn. Ze trekken er opnieuw op uit. Hun status van gevaarlijke outlaws wordt danig op de proef gesteld.

  7. Aflevering 7

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    James en Alyssa weten het tot de woonplaats van de vader van Alyssa te schoppen. Ze zijn er euforisch over, maar dit gevoel ebt echter alweer snel weg.

  8. Aflevering 8

    24 oktober 2017 (21 minuten)

    James en Alyssa zijn nog steeds op de vlucht en het lijkt erop dat de buitenwereld hen snel genoeg weet te achterhalen. Het is nog maar de vraag of ze het als koppel zullen redden.

Reviews & comments

zoeken in:
avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

  • 3197 berichten
  • 6348 stemmen

Ik vond dit zeer terleursstellend .

Het was vast een anarchistisch serie met een schurend randje .

Zo leek de titel en de trailer .

Maar het was ongelofelijk saai , met twee vervelende hoofdrollen .Ze brengen het iedere keer met een soundtrack en shot zo van : zo kijk ons een tof en rebels bezig zijn , maar er gebeurd niks bijzonders .

Maar het zijn twee pubers die leeg zijn in hun hoofd en doen en laten .En die zich vervelen .

Met moeite uitgekeken .

Zal wel aan mij liggen , maar met zo’n titel verwachte je meer .


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8026 berichten
  • 3576 stemmen

Een mensenleven geleden las ik eens een interview in de VARA-gids met de Nederlandse auteur J. Bernlef. Ik kan het helaas niet meer terugvinden, maar de strekking was dat hij koos voor personages met psychische zijnstoestanden als autisme, schizofrenie of dementie. Maar voor hem zouden sociopathie/psychopathie nooit interessante karakters opleveren, en dan al helemaal niet wanneer ze 'onmenselijk' gedrag vertonen als mishandeling en geweld. En toch intrigeerde het mij tot op de dag van vandaag. Het moet toch mogelijk zijn om een seriemoordenaar gestalte te geven als een gelaagd en menselijk personage? Als iemand die (net als iedereen) ontwikkelingen doormaakt en intellectuele inzichten verkrijgt, die misschien blijk geeft van een zeker idealisme of een wens om de maatschappij te veranderen. Wat dat aangaat ken ik weinig films of series waarin seriemoordenaars neergezet worden als gelaagde mensen. Misschien komen Hannibal met Mads Mikkelsen en Dexter met Michael C. Hall nog enigszins in de buurt!?

Je begrijpt waarom de premisse van 'The End of the F***ing World' (2017) bepaalde verwachtingen opriep. Niet alleen was de seriemoordenaar van dienst een onzekere tiener, maar James (Alex Lawther) ging op een roadtrip met een potentieel slachtoffer als Alyssa (Jessica Barden). De coming-of-age van twee beschadigde jongeren waarvan de één denkt dat er verlossing te vinden is wanneer hij de ander schade berokkent. Ik was hoogst geïntrigeerd door deze macabere opzet, maar vroeg me tegelijkertijd af hoe je in hemelsnaam een serie gaande houdt waarin 'die ene moord' een intrinsieke motivatie is. Eigenlijk kan het niet anders dan aflopen met een teleurstelling, want als 't James lukt dan verliest hij alle sympathie van de kijker en valt er een ander charismatisch karakter weg. Maar als hij 't niet doet dan is de seriemoordenaars-insteek een tikkeltje onlogisch en vergezocht. Toch hield 'The End of the F***ing World' (2017) mijn aandacht vast omdat ik hoopte op een slim script dat een weg wist te vinden met deze onmogelijke opzet.

Nu kun je een serie natuurlijk niet beoordelen op verkeerde verwachtingen mijnerzijds. Op zichzelf is 't gewoon een prima 'road trip' in de geest van Bonnie & Clyde of Tarantino's 'True Romance' (1993). Filmisch imposante sfeershots van het Britse platteland met een ironische knipoog naar het Amerika van de jaren vijftig en zestig. Opvallend lekkere soundtrack met een anachronistische fusion van genres en stijlen: van Rockabilly, Britpop, Garagerock tot gevoelige ballads. Alleen al die heerlijk melancholische terugkeertrack 'Laughing on the Outside' (1962) van Bernadette Carroll. Een paar gevoelige mumblecore-momentjes van twee emotioneel beschadigde tieners die met elkaar de intensiteit van een jeugdliefde ervaren en de kracht verkennen van intimiteit. Maar zoals een wijze filosoof ooit sprak: 'Isn't that cute...BUT IT'S WRONG!' Het aparte is dat je aan 't begin echt een andere serie lijkt te kijken dan tegen het einde. Veel grimmiger en vertrekkend vanuit een werkelijk originele premisse. Daar komt bij dat het subplot rond een lesbisch detective duo alweer de zoveelste Fargo-ripoff is.

'The End of the F***ing World' (2017) heeft onmiskenbaar een eigen charme, maar speelt te vaak leentjebuur bij andere producties en kiest uiteindelijk voor een veilige weg. Zelfs de slotscène - waar destijds veel om te doen is geweest - is stiekem een beetje braaf en voorspelbaar.


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8026 berichten
  • 3576 stemmen

Overigens wel kudos voor een briljante titel!


avatar van david bohm

david bohm

  • 2928 berichten
  • 3204 stemmen

Lekkere frisse energieke serie wel. De eerste afleveringen zijn echt sterk en veelbelovend. Alyssa is een leuk personage en ook de chemie met James is aanwezig. Het Roadmovie gedeelte vond ik wat minder maar al met al vlotte serie.


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.